Shadow

Nieuwe skiliften in het Zillertal

Skiërs die op wintersport in het Zillertal gaan, wacht een aantal belangrijke verbeteringen van het skigebied. Deze winter worden tal van nieuwe skiliften in het Zillertal in gebruik genomen.

Nieuwe skiliften in Tux en Finkenberg

In skigebied Zillertal 3000 is in december 2017 het eerste deel van de nieuwe tienpersoons Finkenberger Almbahn in gebruik genomen. De eerste sectie vervangt een vierpersoons gondel. De nieuwe gondels hebben wifi en kunnen per uur 2400 wintersporters naar het vernieuwde bergstation brengen. Ook het dalstation is vernieuwd. Om het in- en uitstappen te versnellen worden ski’s en snowboards in de gondel zelf mee naar boven genomen.

In datzelfde skigebied ging in de winter van 2015 – 2016 op de gletscher van Hintertux een nieuwe stoeltjeslift op de Karerer draaien. In december 2013 is in deelskigebied Tux Finkenberg de zespersoons stoeltjeslift Lämmerbichl met kap en stoelverwarming in gebruik genomen. Ook de zespersoons stoeltjeslift Eggalm-Nord kreeg stoelverwarming. In 2011 was in Hintertux al de nieuwe Gefrorene Wand-gondel in gebruik genomen.

Tip: Ga jij op wintersport naar het Zillertal? Pak dan de trein! Veel wintersportdorpen in het Zillertal zijn uitstekend met de trein bereikbaar.

Nieuwe gondel in Fügen

De Schultz-Gruppe, de nieuwe eigenaren van skigebied Fügen, zijn meteen flink gaan investeren. In de winter van 2017-2018 is de nieuwe Spieljochbahn geopend. Helaas zijn de plannengesneuveld voor een nieuwe lift, de peak-to-peak-bahn, die het skigebied van Fügen moet verbinden met Hochzillertal Die nieuwe gondel zou in de winter van 2019-2020 open gaan. Maar je kunt nog steeds in 10 minuten met een gratis skibus van het ene naar het andere skigebied.

In Ski Optimal Hochzillertal-Hochfügen, het skigebied bij Kaltenbach en Hochfügen, is al enkele jaren geleden een tweede gondel gebouwd die in het dal begint. Die moet de wachttijden bij de liften sterk verkorten. In december 2013 zijn twee nieuwe stoeltjesliften in gebruik genomen: de Kristall-Sesselbahn en de Neuhütten-Sesselbahn. In 2012 was in het skigebied al de BMW-gondel in gebruik genomen, een gondel die er uit ziet alsof je in een BMW zit, compleet met leren stoelen.

Nieuwe Penken-gondel in Mayrhofen

De bekende Penkenbahn in Mayrhofen is in de winter van 2015-2016 vervangen door een nieuwe Penkenbahn. De nieuwe Penkenbahn is sneller, veiliger en heeft een grotere capaciteit.

Nieuwe skiliften Zell am Ziller

Wie een hotel of appartement in Zell am Ziller heeft geboekt, kan sinds 2010 sneller het skigebied in. De Wiesenalmbahn, die skiërs vanuit het dal omhoog bracht naar de Wiesenalm, heeft een nieuwe naam gekregen: de Karspitzbahn. Maar veel belangrijker is dat deze lift doorgetrokken is naar de Karspitz en daarmee de oude Sportbahn vervangt. De Karspitz I en II cabineliften brengen skiers in twaalf minuten van 1310 naar 2116 meter. De cabines overbruggen daarbij een afstand van 4,2 kilometer en een hoogteverschil van 805 meter. Verder zijn aan de zogeheten sportafdaling meer sneeuwkanonnen toegevoegd. Ook op de Gerlosplatte, een familieskigebied tussen Gerlos en Königsleiten bij Hochkrimml, is de besneeuwingsinstallatie verbeterd.

Nieuwe skiliften in Königsleiten

Skiers kunnen in Königsleiten sinds het skiseizoen 2010-2011 gebruik maken van de nieuwe Dorfbahnlift. Deze 15 miljoen euro kostende 8-persoons gondellift met stoelverwarming vervangt de twee tweepersoons-stoeltjesliften. Ook is er een compleet nieuw dalstation voor deze lift gebouwd. De Dorfbahnlift brengt skiër vanuit het dorp naar de top van de Konigsleitenspitze op 2230 meter. Ook handig: de skibus kan dwars door het dalstation rijden, waardoor skiërs pal voor de roltrap kunnen uitstappen. Boven op de berg is een nieuw restaurant gebouwd met een fenomenaal uitzicht op het nationale park de Hohe Tauern.

Terug naar het nieuwsoverzicht of bekijk het overzicht van skigebieden in Oostenrijk.

Mis nooit meer een bericht. Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief of volg ons op Facebook en Instagram. Reageren kan onderaan dit artikel.

Privacy *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.